Batony energetyczne



Czy dalej tkwicie w świąteczno sylwestrowym lenistwie. Ja tak i przyznam, że nawet lubię ten stan. Zawsze walczyłam z przyznawaniem się do tego, ale prawda jest tak, że pracuję cały rok i mam prawo do obijania się, a co :) Czasami jednak energia jest potrzebna, nie ma nic lepszego niż domowej roboty energetyki. Jednym z nich z całą pewnością jest zakwas buraczany. Warto mieć mały zapas i pić go jako napój lub dodatek do obiadu. Pomijam fakt, że jest smaczny, ale to świetna profilaktyka. A dbać o zdrowie warto nawet w lenistwie :)
Dzisiaj bardzo fajna propozycja drugiego śniadania i tu nie będzie nikt miał wymówki, że nie ma go w domu lub nie ma czasu. Takie domowe batony można z powodzeniem włożyć do torebki i zjeść przemieszczając się z punktu A do punktu B. Zawiera wiele dobra. Węglowodany dają nam moc, błonnik wymiecie śmieci, witaminy wzmocnią, a banany i melasa da nam zdrowej dawki słodkości na poprawę nastroju. Siostra, możesz dołożyć sobie miodu, jak jest za mało słodkie.  Plusem niewątpliwie jest brak cukru, który zastąpiłam melasą z karobu bardzo lubię ten smak i dodaję do wielu smakołyków. Inspiracją był między innymi przepis Beaty z Lawendowy dom. Banan i tahini to doskonały pomysł.
Przepis jest prosty i nie wymaga wielkiego zaangażowania, a niewątpliwie często ratuje sytuację, wiem co mówię :) Polecam wszystkim, a w szczególności takim jak ja, czyli osobom, które często spędzają czas w rozjazdach :) 
Ściskam Ilona ♥


Batony energetyczne
Potrzebne będą:

opcjonalnie

Banany ugniatamy z tahini i melasą* tworząc jednolitą masę. Następnie dosypujemy granolę i wszystko dokładnie mieszamy, żeby masa otoczyła każdy płatek.
Formę smarujemy masłem lub wykładamy papierem do pieczenia. Przekładamy do niej całość i bardzo mocno ugniatamy. Formując w ten sposób zbity blok.
Pieczemy 20 minut w 180 stopniach C. Odstawiamy do ostudzenia. Następnie kroimy na kawałki bardzo ostrym nożem. 

Moja rada:
** Ilość melasy lub miodu według uznania. Niektórzy lubią bardzo słodkie batony. Ilość zależy również od słodkości granoli.

Etykiety: , ,