Bułki cebulowe



Ale mi się zachciało cebulowych bułek, a to wszystko dlatego, że podczas porządków w komputerze natknęłam się na jakieś stare zdjęcia takowych wypieków. Wzięłam sobie za cel poukładanie wielu rzeczy i spraw. I nie mówię tylko o półkach w spiżarni, ale każdym aspekcie mojego jestestwa. Przyda mi się zwiększona dyscyplina i lepsza organizacja. To nie jest łatwa sprawa pracując w domu z dzieckiem, ale się da :) I tak właśnie robię. 
Ściskam Ilona ♥


Cebulowe bułki
Potrzebne będą:
ciasto
farsz
Robimy zaczyn. Do miski wlewamy ciepłą wodę i mleko, dokładamy drożdże, cukier i łyżkę mąki. Całość mieszamy do rozpuszczenia się drożdży i odstawiamy do podwojenia objętości.
W tym czasie cebulę siekamy w drobną kostkę, przyprawiamy i wrzucamy na zimną patelnię z masłem i olejem. Smażymy, aż się ładnie zarumieni i podlewamy delikatnie wodą. Dusimy, aż będzie miękka. Kiedy całość odparuje odstawiamy do ostygnięcia.
Kiedy drożdże będą gotowe, dokładamy do nich rozpuszczone masło, jajko dokładnie mieszamy, doprawiamy solą i dosypujemy obie mąki, oraz przestudzoną cebulę. Ciasto dokładnie wyrabiamy. Gotową, jednolitą masę, wkładamy do miski, przykrywamy lnianą ściereczką i odstawiamy na około godzinę do podwojenia objętości.
Po tym czasie ciasto ponownie wyrabiamy, formujemy bułki, układamy na blasze wyłożonej papierem i ponownie przykryte lnianą ściereczką odstawiamy do wyrośnięcia.
Kiedy nasze bułki urosną, pieczemy w 190 stopniach C około 25 minut. Muszą być dobrze rumiane.
Smacznego!


Etykiety: , ,