Masa z pianek marshmallows




Ciasta, które przyjmują inne kształty niż okrągły, klasyczny zawsze są dla mnie wyzwaniem. Każdy kolejny to dla mnie ciekawa lekcja artystyczna. Uwielbiam je :) i wbrew wszelkim opinią i pomimo faktu iż czasem przeklnę pod nosem jest to zabawa niesamowicie relaksująca. Człowiek się skupia, wycisza i zamyka na świat zewnętrzny. Ach, żeby mi takich okazji przybywało :)
Te wielobarwne, ze słodką skorupą stały się bardzo popularne. Angielskie torty są okrutnie słodkie, ale nie o  to chodzi. Najważniejszy jest efekt WOW kiedy pokazujemy dziecku ciasto wyglądające jak jego ukochana postać bajkowa lub przedstawiające scenkę ze świata w którym chcieli by zamieszkać. I niech sobie dorośli gadają, ze to jest okropne... najważniejsze są dzieci.
I choć zwykle torty dekoruję masą plastyczną cukrową tak za namową koleżanki z Wielki Apetyt, zrobiłam masę z pianek marshmallow. Jest znacznie bardziej elastyczna, łatwiejsza w przygotowaniu, a jak mi zasychała, kilka sekund podgrzewałam na parze i była jak nowa.
zachęcam do tego eksperymentu oraz do obserwowania zakładki z przepisami bazowymi. Można będzie "złożyć" smaczny tort :) 
Ściskam Ilona ♥


Masa z pianek marshmallows
Potrzebne będą:

Pianki rozpuszczamy w kąpieli wodnej z 4 łyżkami wody. Jeżeli chcemy barwić, to jest odpowiedni moment, żeby dołożyć barwnik spożywczy. Dokładnie mieszamy, następnie dosypujemy partiami przesiany cukier puder. Całą masę zagniatamy do uzyskania elastycznej i jednolitej masy, która nie będzie się już kleiła do rąk. Gotowe.

Moja rada:
** Najlepsze barwniki to te w żelu, ale proszki również dobrze się sprawdzają. Jeden z trudniejszych do uzyskania jest czerwony, ponieważ zbyt mała ilość barwnika spowoduje, że dosypując cukier puder uzyskamy różowy.
** Aby masa podczas wyrabiania nie kleiła się do rąk można je nasmarować oliwą.
**Należy pamiętać, że masę cukrową jak i piankową należy położyć na dobrze poryty masą maślaną tort, w innym przypadku będzie się rozpuszczał.



Etykiety: , ,