Dorsz w pietruszkowej skorupce



Zdecydowanie jadam za mało ryb. Ostatnio robiąc zakupy na bazarku kupiłam dorsze. Nie wiem dlaczego, ale musiałam... Nie chciałam zrobić jej jak zwykle to bywa, mąką rybę i na patelnię. Choć nie ukrywam, że tą prostotę bardzo lubię. Kolejna wersja przeze mnie podawana, to ryba na parze z ziołami i czerwonym pieprzem yummy! Ale dzisiaj pieczona w skorupce, właśnie kupiłam moją ukochaną oliwę włoską Extravergine Terre Rosse, zrobiłam pietruszkową bułkę tartą, do tego dorsz i samo jakoś tak się skomponowało. Swoją drogą muszę zaprosić Aleksandrę, żeby podzieliła się swoją ogromną wiedzą na temat oliwy Terre Rosse ♥
Dzisiaj ja podzielę się z Wami bardzo prostym przepisem na obłędną wręcz rybę w skorupce. 
Ściskam Ilona ♥


Dorsz w pietruszkowej skorupce
Potrzebne będą:

Rybę czyścimy i kroimy na 2-3 kawałki w zależności od wielkości płatów. Oprószamy solą i świeżo mielonym pieprzem, układamy na blasze. Do miseczki wsypujemy bułkę tartą, posiekaną połowę pietruszki pokrojone pomidory suszone i utłuczony w moździerzu pieprz czerwony. Dokładamy 3 łyżki oliwy, dokładnie mieszamy. Tak powstałą gęstą miksturę układamy grubą warstwą na rybie i całość wkładamy do nagrzanego piekarnika.
Rybę pieczemy w 180 stopniach C około 20 minut. Panierka musi się ładnie zarumienić, a ryba musi być ładnie upieczona ale nie wysuszona.
Smacznego.


Etykiety: , , ,